Tuesday, January 11, 2011

Legea educaţiei naţionale - Legea 1/2011

MOTTO: „Şcoala are ca obiective majore formarea tinerilor pentru o dezvoltare individuală, o dezvoltare ca buni cetăţeni şi o pregătire pentru găsirea locului de muncă în societate”. Spiru Haret (1851-1912), academician, matematician, pedagog şi ministru reformator al învăţământului românesc
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 18 - 10 ianuarie 2011 (Legea educatiei nationale) - Legea 1/2011

Ref.: http://www.monitoruloficial.ro (pdf)[se alege 10 ian. 2011]
- http://www.edu.ro (pdf, 318 KB)

Studiu, analiza, metodologii, regulamente, implementare.


ATENTIE! Art. 214 alin. (4) este IDENTIC (copiat) cu art. 72 alin. (5) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, declarat neconstituţional de Curtea Constituţională a României.

Continutul acestui aliniat este identic (copiat) cu art. 72 alin. (5) din Legea nr.128/1997.
Curtea Constituţională a României a declarat ca neconstituţionale dispoziţiile art.72 alin (5) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, dispoziţii potrivit cărora "Atribuţiile şi competenţele structurilor şi ale funcţiilor de conducere din învăţământul superior sunt stabilite prin Carta universitară a instituţiei, potrivit legii." (Deciziile nr. 731 si 732 din 7 mai 2009 publicate în M. Of. Partea I nr. 395 din 11 iunie 2009)

ARGUMENTE CCR:
Curtea Constituţională arată că “în condiţiile în care dreptul la învăţătură este garantat de stat, apare normal ca acesta să poată verifica modalitatea în care sunt organizate, ca structură şi atribuţii, instituţiile care realizează procesul de învăţământ, fie ele de stat sau private. ... Art.72 alin.(5) din Legea nr.128/1997 lasă o libertate deplină universităţilor, ca prin carta universitară să stabilească atribuţiile şi competenţele structurilor şi ale funcţiilor de conducere din învăţământul superior, fără o intervenţie a statului, care ar trebui să acorde girul unei organizări corecte a instituţiei de învăţământ. ... Liberul arbitru pe care îl instituie dispoziţiile art.72 alin.(5) din Legea nr.128/1997 este evident, în condiţiile în care formularea acestui text lasă deplină latitudine cartei universitare în organizarea structurilor de conducere, precum şi cu privire la controlul modalităţii de administrare sau de stabilire a politicilor de cadre pe care fiecare facultate le poate face, în temeiul aceleiaşi legi. ... Prin urmare, se instituie un monopol pe care îl deţine universitatea cu privire la organizare şi funcţionare, monopol ce nu poate fi desfiinţat şi intră în contradicţie cu normele stabilite prin legi organice prin care rectorul este confirmat de ministerul de resort.

OBSERVATIE
Avand in vedere motivarea publicata de Curtea Constituţională privind neconstituţionalitatea dispoziţiile art.72 alin.(5) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, “Atributiile si competentele structurilor si ale functiilor de conducere din învatamântul superior” trebuie definite in Legea organica si Nu in Carta universitara.

.. DETALII ...
- http://mvlada.blogspot.com/2010/04/legea-educatiei-din-nou-la-parlament.html

De ce trebuie sa cunoastem legile, regulamentele, metodologiile?

Se stie (se constata in timp!) ca se pot face greseli in activitatea profesionala, economica, sociala etc. daca nu cunosti si nu intelegi regulile, regulamentele, legile. De fapt, se spune ca nu se poate absolvi nimeni de o sanctiune prevazuta in legislatie, invocand "nu am stiut, nu am cunoscut faptul ca este o incalcare a unor prevederi". Pe de alta parte, daca nu cunosti legislatia si regulamentele, poti suferi prin neaplicarea legilor sau prin aplicarea incorecta a acestora. Poti fi indus in eroare sau poti fi manipulat, uneori cu consecinte foarte grave. Exemple sunt foarte multe, in mass-media sau, aflate din discutii particulare.

Structuri, management şi legislaţie
Facultăţile din România funcţionează fără Regulament de organizare şi funcţionare

Unde nu sunt regulamente, reguli, proceduri, metodologii, .... acolo ...

ARGUMENTE:

Art. 131 din Carta Universitară (CU) elaborată în anul 1996 (de exemplu CU a Universităţii din Bucureşti), prevedea ca în termen de 90 de zile de la data adoptãrii, să se elaboreze regulamentele prevãzute la Art. 9. Acest articol prevedea la lit. a) elaborarea regulamentului privind organizarea şi funcţionarea facultăţilor, departamentelor, centrelor de cercetare. Art. 131 din CU modificată în anul 2003 transferă facultăţilor elaborarea regulamentului privind organizarea şi funcţionarera acestora şi nu precizează nici un termen de finalizare şi elaborare. In prezent, este adoptata modificarea CU in anul 2008, iar articolul 140 alin. (2) este cel care se refera la regulamentele facultatilor.
Astăzi, după o simplă documentare şi observaţie (o trecere în revistă a site-urilor universităţilor şi facultaţilor), se constată că majoritatea facultăţilor nu au elaborat acest regulament şi nu funcţionează după un regulament de organizare şi funcţionare aşa cum prevede art. 131 din CU. În schimb, există şi facultăţi din ţara care au elaborat un astfel de regulament, de exemplu, în anul 2008 au fost elaborate astfel de regulamente la: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi - Facultatea de Geografie şi Geologie, ASE Bucureşti - Facultatea de Economie. La Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca - Facultatea de Drept există un astfel de Regulament din anul 2004.
La Universitatea din Bucureşti nu există un astfel de regulament, în schimb în anul 2008 au fost elaborate Regulamentele de organizare şi funcţionare a Senatului şi respectiv Biroului Senatului. De remarcat este faptul că din prevederile conţinute în Carta Universitară se deduce că facultăţile îşi elaborează propriile regulamente şi le supune spre aprobare Senatului (art.131 alin.(2)). Este posibil ca această situaţie să fi condus la starea actuală în care nici o facultate nu şi-a elaborat propriul său regulament de organizare şi funcţionare. Având în vedere că structurile de organizare şi conducere din sistemul de învăţământ naţional sunt identice şi dispoziţiile legilor educaţiei sunt identice pentru acestea, nu sunt necesare regulamente care să difere de la o facultate la alta. Într-adevăr, apar particularităţi privind denumirile şi numărul catedrelor sau departamentelor din cadrul unei facultăti, dar organizarea, atribuţiile şi competenţele acestora nu diferă de la o facultate la alta, sau de la o universitate la alta.
De altfel, Decizia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.72 alin.(5) din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic s-a pronunţat de către Curtea Constituţională ca urmare a unor dispoziţii ale legilor organice diferite între sectorul de stat şi cel privat. În consecinţă, nici Carta Universitară a unei universităţi nu trebuie să difere de Carta Universitară a altei universităţi în ceea ce priveşte organizarea, atribuţiile şi competenţele structurilor şi organismelor de conducere.

Ref.: http://www.icvl.eu/2009/disc/cniv/documente/pdf/sectiuneaE/sectiuneaE_lucrarea01.pdf

NOTA: La UB, exista - REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială (Prezentul Regulament a fost aprobat de Consiliul Facultăţii din data de 09.12.2009) | A fost aprobat de Senatul UB (conform CU)?
- http://sas.unibuc.ro (pdf)


ISTORIC
- 2011, se adopta Legea 1/2011 (Legea educatiei nationale)
- 1997, se adopta Legea 128/1997 (Statutul personalului didactic)
- 1996, se adopa Carta universitara (modificata in 2003, la UB)
- 1995, se adopta Legea 84/1995 (Legea invatamantului, republicata 1999)



Update: 15 ianuarie - Noul regulament de funcţionare a CNATDCU
- http://www.moficial.ro (pdf)
- http://www.ad-astra.roo

NEW: Informatica este arondata, nu la Matematica, ci la :

panel: P2 STIINTE INGINERESTI
comisia: Ingineria si tehnologia informatiei
domenii: 1. INFORMATICA, 2. Calculatoare si tehnologia informatiei, 3. Ingineria sistemelor
Ref. : Ordinul 5328/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU)


Saturday, January 8, 2011

Rush, Kiss, Dion … Titanic

The Power Of Love: Rush, Kiss, Dion … Titanic

- JENNIFER RUSH, THE POWER OF LOVE (1984)
- EVA KISS, PUTEREA DRAGOSTEI (Versurile mai jos!)
- CELINE DION - The Power Of Love
- Celine Dion & Jennifer Rush - The Power Of Love
- Celine Dion - Titanic (LIVE)


Update: mai 2011 - Eva Kiss (58 de ani): Interviu - http://www.adevarul.ro/
Update:  Celine Dion - Ave Maria

Eva Kiss - Puterea dragostei
Tu veşnic cu privirea,
Iubirea ştii să nu dai,
Când primul gând al zorilor,
Mi-l dai, mi-e ziua rai.

Iar seara îmi aduci dorul,
Nu pot să nu-l culeg,
Şi-n glas pui mângâierea,
Şi al tău suflet tot şi grei.

E scris în stele,
Că vom fi mereu,
O singură inimă,
La bine, la greu.

Lacrimile mele,
Au pierit de mult,
Tu m-ai sarutat şi s-au topit,
Cu noi lumea a-nceput.

Viaţa mea e şi a ta,
Şi în schimb pe-a ta mi-o dai,
Înapoi n-ai cui s-o iei,
Mereu alături ai să-mi stai.



Scrie în stele,
Noi vom fi mereu,
O singură inimă,
La bine şi la greu.

Ce mare durere,
Ce mă va învăţa,
Să iau fericirea,
Mai sus şi dăruiesc,
E dragostea mea.

Tu vii în vis soare,
Ca-ntr-un vis vom fugi,
Pe-al razei fir de nori,
Ce ne leagă precis.

Scrie în stele,
Noi vom fi mereu,
O singură inimă,
La bine şi la greu.

Ce mare durere,
Ce mă va învăţa,
Să iau fericirea,
Dar s-o şi dăruiesc,
E dragostea mea.




... Ioane Ioane ... Mirabele Dauer, Irina Loghin ...


Thursday, January 6, 2011

ICVL & CNIV: Number of papers published

- CNIV: National Conference on Virtual Learning. Evolution of the number of papers published at CNIV: http://c3.cniv.ro

- ICVL: International Conference on Virtual Learning. Evolution of the number of papers published at ICVL: http://c3.icvl.eu

Constantin Volintiru : un om, un matematician

Constantin Volintiru, Lector dr. (1951-2011)

A fost pasionat de matematica si informatica. In activitatea didactica si stiintifica era foarte riguros. A condus cursuri si seminarii de Analiza matematica, Analiza complexa, Analiza functionala, Teoria masurii. De asemenea, a condus seminarii si laboratoare de informatica, fiind preocupat de Limbaje de programare C/C++, Java, Comunicare prin Internet (HTML, JavaScript), Procesarea textelor folosind LATEX, Administrare de sistem (Linux). Chiar daca a suferit mult din cauza nedreptatilor vietii, a incercat sa traiasca cu demnitate si curaj. Dorea sa se impotriveasca mediocritatiii si sa fie inteles. S-a impotrivit, dar cred ca nu a fost inteles: “n-am ascuns ceva din ceea ce vreau sa fac, dar nimeni nu a parut sa fie interesat”.
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihnesca in pace!

Main Book (Measure Theory and Integration):
- http://mt.cs.unibuc.ro/CARTE/ (eBook, 2000-2009)
- Bazele Teoriei Masurii si Calculului Integral (Dr. Constantin Volintiru), 4 parti, 960 pagini, format e-book.
"Este versiunea care a fost disponibila in anul 2000. La aparitia primei parti pe internet, am avut parte de o reactie asa de fierbinte, incat am facut un infarct. Curios, mi-am omorat cativa ani din viata ca sa castig expertiza necesara pentru a lucra cu un computer si sa o scriu, am lucrat tot timpul chiar la Facultate, n-am ascuns ceva din ceea ce vreau sa fac, dar nimeni nu a parut sa fie interesat. ... Acum, dupa zece ani, au pus si altii "carti pe internet" si sper sa nu mai apara fenomene ciudate. In anul 2000, atunci cand munca la cartea de fata era cam incheiata, am reusit sa gasesc ceva legat de asa numita teorema fundamentala a calculului integral [formula Leibniz-Newton]. Rezultatul a fost publicat in Real Analysis Exchange". http://mt.cs.unibuc.ro/CARTE/

Article:
A Proof for the Fundamental Theorem of Calculus using Hausdorff Measures (Source: Real Anal. Exchange Volume 26, Number 1 (2000), 381-390.)

Conferinta:
- Serban Stratila, Contributia lui Constantin Volintiru la Teorema Fundamentala a Analizei: http://www.imar.ro/~purice/Inst/Conf-lunara-IMAR.html
-IMAR, Sala de conferinte “Miron Nicolescu” - parter
Miercuri 12 Noiembrie, 2008, ora 12:30

Constantin Volintiru, Bazele Teoriei Masurii si Calculului Integral
www.scribd.com, Uploaded by: Natasha Varvara
- cap. 1, http://www.scribd.com/doc/56919887/1
- cap. 2, http://www.scribd.com/doc/57129075/2
- cap. 10, http://www.scribd.com/doc/57228992/10

Ref.:
- http://fmi.unibuc.ro/
- http://genealogy.math.ndsu.nodak.edu/
- http://genealogy.math.ndsu.nodak.edu/id.php?id=106517
- http://projecteuclid.org/1230939166


Tuesday, January 4, 2011

The spectacular picture: a eclipsed Earth

The solar eclipse.

This spectacular picture (by Roger Herzler, CNES) of the 1999 August 11 solar eclipse was one of the last ever taken from the Mir space station. The two bright spots that appear on the upper left are thought to be Jupiter and Saturn. Mir was deorbited in a controlled re-entry in 2001.
Source:
- http://apod.nasa.gov/apod/ap110102.html
- http://theastropages.com/articles/articles011.htm

Sunday, January 2, 2011

2011 vs. 1859 - Solar Storms

Sun-Earth Day 2011 (Size of Sun)
http://sunearthday.nasa.gov
Stanford's Solar Center,
Stanford University

Deborah Scherrer, Project Lead (Monitoring Solar Storms)
http://solar-center.stanford.edu

"The problem is solar storms—figuring out how to predict them and stay safe from their effects. We need to make progress on this before the next solar maximum arrives around 2013." ILWS Chairperson Lika Guhathakurta of NASA headquarters, July 16, 2010

August 28, 1859

Developed by Dr. Sten Odenwald, NASA (http://spacemath.gsfc.nasa.gov/weekly/Week5.pdf)
On August 28, 1859 a massive solar storm caused spectacular aurora seen all over the globe. It was reported in all the major newspapers, poems were written about it, and famous artists painted its shapes and forms. It also caused severe problems with telegraph networks at the time, which lasted for many hours world-wide. Although scientists gave detailed reports of the changing forms of this vivid display, many ordinary citizens offered their own impressions of this event too. Below are two of these descriptions seen from two different locations.
1. Galveston, Texas:
August 28 as early as twilight closed, the northern sky was reddish, and at times lighter than other portions of the heavens. At 7:30 PM a few streamers showed themselves. Soon the whole sky from Ursa Major to the zodiac in the east was occupied by the streams or spiral columns that rose from the horizon. Spread over the same extent was an exquisite roseate tint which faded and returned. Stately columns of light reaching up about 45 degrees above the horizon moved westward. There were frequent flashes of lightning along the whole extent of the aurora. At 9:00 PM the whole of the streaking had faded leaving only a sort of twilight over the northern sky.
2. London, England:
At 0:15 AM on August 28th the auroral light in the north assumed the form of a luminous arch, similar to daybreak, and in the southwest there was an intense glare of red covering a very large extent of the sky. At 00:20 AM streamers appeared; at 00:25 AM the streamers rose to the zenith and were tinged with crimson at their summits. At 00:45 AM frequent coruscations appeared in the aurora. At 01:20 AM the arch which had partially faded began to reform and the body of the light was very strong but not bright enough to read newspaper print. At 1:30 AM the light had begun to fade. By 2:00 AM the aurora was very indistinct.


2011: Space Weather Monitors
http://solar-center.stanford.edu/SID/

Hear the Sun Sing
Have you ever wondered what the Sun would sound like if you could hear it?
Our Sun lies 93,000,000 miles away, surrounded by the vacuum of space. Sound won't travel through space, of course. But with the right instrument, scientists can "hear" pulsations from the Sun. The entire Sun vibrates from a complex pattern of acoustical waves, much like a bell. If your eyes were sharp enough, you could see a bell's surface jiggle in complex patterns as the waves bounced around within it.
Likewise, astronomers at Stanford University can record acoustical pressure waves in the Sun by carefully tracking movements on the Sun's surface. To do this, they use an instrument called a Michelson Doppler Imager (MDI), mounted on the SOHO spacecraft, circling the Sun 1,000,000 miles from Earth.


Space Weather Monitors: http://solar-center.stanford.edu/SID/

About the Sun | For Students | For Educators | Space Weather Monitors | Camilla Corona SDO | Ancient Observatories | Solar Folklore | Solar Art & Literature | Glossary | Access to Data

Solar Images and Data
- SolarMonitor.org Includes information on active regions and solar activity from the Global H-alpha Network, Solar and Heliospheric Observatory (SOHO), GONG+, and the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)
http://solar-center.stanford.edu/about/data.html


Note 1: Galileo's Discoveries - 400 years. In 1609, Galileo first pointed his homemade telescope toward the heavens. Over the next several years he would discover sunspots, the moons of Jupiter, the "seas" and craters on the Moon, and the phases of Venus, and in the words of Albert Einstein, he would become "the father of modern science". Source: http://solar-center.stanford.edu/galileo/

Note 2: SpaceMath@NASA - SpaceMath@NASA introduces students to the use of mathematics in todays scientific discoveries. Through press releases and other articles, we explore how many kinds of mathematics skills come together in exploring the universe. Source: http://spacemath.gsfc.nasa.gov/


Saturday, January 1, 2011

www.rightwords.eu

Happy New Year! 2011 January 1 : Celebrate the New Year with the Fireworks Galaxy NGC 6946!
"NGC 6946 is bright in infrared light and rich in gas and dust, exhibiting a furious rate of star formation. Nearly 40,000 light-years across, the nearby spiral is fittingly referred to as the Fireworks Galaxy. Over the last 100 years, at least nine supernovae, the death explosions of massive stars, were discovered in NGC 6946. By comparison, the average rate for supernovae in the Milky Way is about 1 per century."

RightWords Project: www.rightwords.eu
"The site holds in his structure two big sides of the universal and national literature: famous quotes section, famous words spoken and written by well known authors all over the world, words which are always true and folcklore section, created like a folcklore collection, meant to remind us which are ours roots."

2010: Pluguşorul
http://mvlada.blogspot.com/2009/12/plugusorul-2010.html

ROMÂNIA: NATIONAL ANTHEM OF ROMANIA (Deşteaptă-te, române!) - Romanian Anthem (Ex. CE2008 Romania-Franta 0-0)

***** "You have one of the most beautifull anthems in the world! Greetings from Serbia!" Kingsmen1988: ID youtube.com

Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
În care te-adânciră barbarii de tirani!
Acum ori niciodată croieşte-ţi altă soarte,
La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani!

Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume
Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman,
Şi că-n a noastre piepturi păstrăm cu fală-un nume
Triumfător în lupte, un nume de Traian!

2011: Capra de Anul Nou - Ţa, ţa, ţa, capriţa mea

Ta, ta, ta, caprita mea
Da diseara ce-om manca?
Ii manca ce s-o intampla
Si te-oi vinde-n Sadova
Si-i manca cat ii manca
Pana burta ti-o crapa.
Ta caprita de la munte
Cu steluta alba-n frunte
Ta, ta, ta, caprita, ta
Stai in sus si nu mai sta.
Unde joaca caprita
Clocoteste Moldova
Unde joaca iedutul,
Clocoteste pamantu.
Clocoteste si tot geme
De opinci si de obiele,
De hurmuz si de margele,
Si de fete frumusele.
Ta, ta, ta, caprita, ta
Stai in sus si nu mai sta.
Tapu meu din Spania
L-am adus cu sania
Si-am sa-l vand in joia mare
Pentr-o oala de sarmale
Si-un butoi ca din povesti
Cu vin alb de Odobesti.
Foaie verde foi negara
Ia poftiti caprit-afara
C-ai jucat deajuns in casa
Si-ai luat o punga grasa.

Ta, ta, ta, caprita, ta,
Te-am adus din Africa,
Te-am adus cu avionu
Te-am hranit cu biberonu.
Am o capra, n-am o suta
Dar mi-e drag ca ma asculta.
Daca nu m-ar asculta,
Alta capra mi-as cata
Si pe tine te-oi lasa.
Asa-i capra dorului
Ca la Capu-Satului.
Asta capra ce-o joc eu
Si-o jucat-o mosul meu,
Mosul meu cu comanac.
Si-o jucat pan-o crapat.
Am o capra jucausa
Sta ascunsa dupa usa.
Am o capra zvapaiata
Desculta si dezbracata.
Si de-un tigan batos jucata,
Si-n doi joac-a dracului
Ca la capul Satului.
Eu cu capra unde-ajung
Joc capra din Campulung
Si degeaba si pe bani
La anul si la multi ani!

Sursa: www.rightwords.ro/folclor/detalii-folclor/4715/capra-de-anul-nou-ta-ta-ta-caprita-mea-da-...
Nota: RightWords este un proiect al echipei YourCHOICE - www.yourchoice.ro.
- Capra din BROSTENI http://www.youtube.com/watch?v=jE98UfCSEr0&feature=related

- Datini de Craciun in Bucovina - http://www.youtube.com/
- Udesti, Suceava - http://www.youtube.com/
- Festival de Traditii Vaslui - http://www.youtube.com/