Wednesday, December 6, 2017

MineCraft Programming Language, a block-based coding

Resurse pentru profesorii de informatică

MineCraft (MineCraft-îndemânarea mea), cel mai popular joc pentru copii și tineret dezvoltat de Markus Alexej Persson - Swedish video game designer (also known as Notch or xNotch) - jocul cu blocuri de nisip pentru supraviețuire.
Jocul MineCraft a fost creat de compania Mojang situată în Stockholm - Suedia (Mojang AB is a games studio based in Stockholm, Sweden.), fondată în anul 2009 de către Markus “Notch” Persson si colegii co-fondatori ai Minecraft, Jakob Porser și Carl Manneh.  

Dezvoltare
Cea mai populară creație a lui Markus Persson este jocul cu blocuri de nisip pentru supraviețuire MineCraft, care și-a părăsit activitatea ca dezvoltator de jocuri, pentru a lucra la MineCraft cu normă întreagă până la finalizare. Compania Mojang a angajat mai mulți membri ai personalului pentru echipa MineCraft, în timp ce Markus Persson a trecut în rolul principal al dezvoltatorului Jens Bergensten. A fost lansată și o versiune pentru Android și iOS, numită Pocket Edition. Jens Bergensten ("Jeb") este un designer de jocuri video din Suedia, iar din decembrie 2010 a lucrat pentru compania Mojang ca programator și designer de jocuri, devenind principalul designer și dezvoltator al jocului MineCraft, după ce Markus Persson ("Notch"), în decembrie 2011, a coborât din poziția sa.  

Lansare 
Jocul cu blocuri de nisip pentru supraviețuire MineCraft a fost lansat la 18 noiembrie 2011. Versiunea originală a programului MineCraft este scrisă în Java, pentru că asa a ales Markus Persson să scrie. Jocul folosește librăria jocurilor ușoare Java pentru interfața cu bibliotecile "native ", cum ar fi OpenGL, deci nu este" pur" Java) (MineCraft was originally developed in Java, but has since been adapted in other languages for different platforms such as C++ for iOS).

Vanzare-Utilizare 
Compania Mojang AB și-a vândut copia de milion de exemplare ale jocului, iar câteva luni mai târziu, încă o copie de milion de exemplare. În decursul anului 2011 s-au vândut alte milione de exemplare ale jocului. De asemenea, a fost lansată și o versiune pentru Android și iOS, numită Pocket Edition.. OBSERVAȚIE: Chiar și universitățile de vârf predau MineCraft, codarea bazată pe blocuri (de exemplu, Berkeley, Harvard). Dar, in program, blocurile asamblate pot fi afișate și în limbajul JavaScript, cel mai utilizat limbaj de codificare din lume.

Achizitia Microsoft
În septembrie 2014, Microsoft a achiziționat Mojang la o valoare de 2,5 miliarde USD de la fostul proprietar Markus Persson, care a anunțat că, împreună cu colegii co-fondatori ai Minecraft, Jakob Porser și Carl Manneh, părăsesc compania Mojang, după finalizarea vânzării companiei către Microsoft.

Despre produsul/programul MineCraft
  • Ref.: https://minecraft.net/en-us/ (Microsoft Studio & Mojang © 2009-2017. "Minecraft" is a trademark of Mojang Synergies AB)
  • Minecraft Hour of Code Tutorials - Code.org organizes the annual Hour of Code campaign which has engaged 10% of all students in the world and provides the leading curriculum for K-12 computer science: https://code.org/
  • Projects, Over 20 million projects created - https://studio.code.org/projects/public
  • On September 18, 2017, the original version of MineCraft was renamed to Minecraft: Java Edition. Shortly thereafter, on September 20, 2017, the Better Together Update for Bedrock Edition was released on Android, iOS, Fire OS, Windows 10, Samsung Gear VR, and Fire TV. Pocket Edition, Windows 10 Edition, Gear VR Edition, and Fire TV Edition were all merged under the single title of Minecraft, and Xbox One Edition was discontinued and replaced by a new port of Bedrock Edition to the platform (Ref.: https://minecraft.gamepedia.com/).
Exemplu de proiect în MineCraft
Produsul MineCraft a fost inspirat de jocurile dezvoltate anterior: Infiniminer, Cetatea Dwarf, Dungeon Keeperm Legend of the Chambered și RubyDung.
Exemplu: https://studio.code.org/

Codul program.
for (var count = 0; count < 3; count++)
{ moveForward(); }
turnRight(); destroyBlock(); turnLeft(); moveForward(); turnLeft();
for (var count2 = 0; count2 < 3; count2++)
{ moveForward(); }
turnLeft(); moveForward(); destroyBlock(); moveForward(); moveForward(); destroyBlock(); turnRight(); destroyBlock(); moveForward(); placeBlock("cobblestone");
for (var count3 = 0; count3 < 2; count3++)
{ turnRight(); }
for (var count4 = 0; count4 < 9; count4++)
{ moveForward(); }
moveForward();
for (var count5 = 0; count5 < 4; count5++)
{ placeBlock("cobblestone"); moveForward(); }
turnRight();
for (var count6 = 0; count6 < 4; count6++)
{ placeBlock("cobblestone"); moveForward(); }
turnRight();
for (var count7 = 0; count7 < 4; count7++)
{placeBlock("cobblestone"); moveForward(); }
turnRight();
for (var count8 = 0; count8 < 2; count8++)
{ placeBlock("cobblestone"); moveForward(); }
moveForward(); turnRight(); moveForward(); turnRight(); placeBlockAhead("bedrock");

No comments: