Monday, June 17, 2013

Clasa viitorului - Soluţii "1:1 e-Learning"

Clasa viitorului" - program "1:1 e-Learning" (un copil – un calculator; un profesor – un calculator) în şcolile din ţară, până în 2015

Modul de funcţionare a conceptului de "Educație 1:1" în şcoală a fost prezentat în expoziţia "Clasa viitorului",
unde au fost expuse echipamente digitale special concepute pentru elevi şi profesori, table interactive şi manuale digitale, toate conectate la Internet. Soluţiile de 1:1 e-Learning sunt dezvoltate de companii de IT din Europa Centrală şi de Est. Protocol de Colaborare Intel şi Guvernul României, http://www.elearning.ro.
Sursa: http://www.agora.ro/
Sursa imagini: http://www.congresuleducatiei.ro/
Intel® Education - Evolution of Education Environments: http://c3.cniv.ro/

Congresul Educaţiei - www.congresuleducatiei.ro

"Congresul Educaţiei îşi propune să fie o platformă de dezbatere pentru oamenii şcolii şi pentru toţi aceia care sunt preocupaţi de bunul mers al educaţiei. Prin Congresul Educaţiei, MEN doreşte să creeze o 'agora' a sistemului de învăţământ românesc, în cadrul căreia să fie expusă şi discutată agenda publică a tuturor sectoarelor din educaţie. Congresul este organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale în colaborare cu Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), organism al MEN, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi instituţiile de învăţământ superior din România"

 În sfârşit, ministerul de resort şi oamenii cu funcţii de conducere au ajuns la concluzia că trebuie DEZBATERE pentru o schimbare reală în sistemul educaţional. Politicile educaţionale au nevoie de legitimitate, iar aceasta se obţine doar prin DIALOG şi CONSULTARE.
DE CE?
- trebuie să se elaboreze analize, studii, metodologii, rapoarte stufoase, fără claritate şi fără să se ţină seama de acestea?
- trebuie să hotărească de foarte multe ori doar câteva persoane de conducere asupra diverselor schimbări la nivelul şcolilor?
- este ignorată comunitatea şi nu i se oferă cadrul de manifestare a iniţiativelor, de dialog şi consultare astfel ca schimbările să fie precedate de hotărâri la nivelul comunităţii prin votul democratic exprimat într-un cadru corespunzător ?
-să nu studiem şi să înţelegem experienţa altor ţări în domeniul educaţiei, de exemplu Finlanda?
- în Constituţie educaţia este considerată prioritate naţională, iar în practică este desconsiderată şi lăsată să fie subfinanţată?
- de ce există şi se elaborează legi şi regulamente, dacă acestea se aplică funcţie de interese individuale sau colective?


No comments: