Clasa viitorului" - program "1:1 e-Learning" (un copil – un
calculator; un profesor – un calculator) în şcolile din ţară, până în 2015
Modul de funcţionare a conceptului de "Educație 1:1" în şcoală a fost prezentat în expoziţia "Clasa viitorului",
unde au fost expuse echipamente digitale special concepute pentru elevi şi profesori, table interactive şi manuale digitale, toate conectate la Internet. Soluţiile de 1:1 e-Learning sunt dezvoltate de companii de IT din Europa Centrală şi de Est.
Protocol de Colaborare Intel şi Guvernul României, http://www.elearning.ro.
Sursa: http://www.agora.ro/
Sursa imagini: http://www.congresuleducatiei.ro/
Intel® Education - Evolution of Education Environments: http://c3.cniv.ro/
Congresul Educaţiei - www.congresuleducatiei.ro
"Congresul Educaţiei îşi propune să fie o platformă de dezbatere pentru oamenii şcolii şi pentru toţi aceia care sunt preocupaţi de bunul mers al educaţiei. Prin Congresul Educaţiei, MEN doreşte să creeze o 'agora' a sistemului de învăţământ românesc, în cadrul căreia să fie expusă şi discutată agenda publică a tuturor sectoarelor din educaţie. Congresul este organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale în colaborare cu Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), organism al MEN, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi instituţiile de învăţământ superior din România"
În sfârşit, ministerul de resort şi oamenii cu funcţii de conducere au ajuns la concluzia că trebuie DEZBATERE pentru o schimbare reală în sistemul educaţional. Politicile educaţionale au nevoie de legitimitate, iar aceasta se obţine doar prin DIALOG şi CONSULTARE.
DE CE?
- trebuie să se elaboreze analize, studii, metodologii, rapoarte stufoase, fără claritate şi fără să se ţină seama de acestea?
- trebuie să hotărească de foarte multe ori doar câteva persoane de conducere asupra diverselor schimbări la nivelul şcolilor?
- este ignorată comunitatea şi nu i se oferă cadrul de manifestare a iniţiativelor, de dialog şi consultare astfel ca schimbările să fie precedate de hotărâri la nivelul comunităţii prin votul democratic exprimat într-un cadru corespunzător ?
-să nu studiem şi să înţelegem experienţa altor ţări în domeniul educaţiei, de exemplu Finlanda?
- în Constituţie educaţia este considerată prioritate naţională, iar în practică este desconsiderată şi lăsată să fie subfinanţată?
- de ce există şi se elaborează legi şi regulamente, dacă acestea se aplică funcţie de interese individuale sau colective?
http://sites.google.com/site/marinvlada/ | http://www.ad-astra.ro/marinvlada | Projects: c3.cniv.ro, c3.icvl.eu | M.Vlada, Facebook, Twitter, icvl4all | http://unibuc.academia.edu/MarinVlada | New Technologies in Education and Research (2010) ISBN 978-3-8433-6391-4 | www.elearning.ro
Thinking, knowledge, life, and the pursuit of happiness - all that matters. Microsoft Academic Search | FORMULAR Feedback
Do not forget to be creative! This is an option and a way to happiness. https://picasaweb.google.com/marinvlada/
Thinking, knowledge, life, and the pursuit of happiness - all that matters. Microsoft Academic Search | FORMULAR Feedback
Do not forget to be creative! This is an option and a way to happiness. https://picasaweb.google.com/marinvlada/
Monday, June 17, 2013
Sunday, June 16, 2013
Florin Ilia şi “Şcoala viitorului”
eLearning = Intelligent Learning = Learning,
de la învăţare prin memorare la învăţare prin experiment.
“Şcoala trebuie să se adapteze. Există modelul clasic de învăţământ bazat pe un corp de cunoştinţe relativ static care este folosit de generaţii, sub autoritatea magistrală a profesorului care trebuie ascultat. Modelul acesta e respins de elevii digitali de azi. Când profesorul scrie la tablă, stă cu spatele la elevi! Lecțiile interactive îl eliberează de această rutină de transcriere, îi permit să-și petreacă timpul din clasă interacționând cu elevii, cu fața la ei, descoperind cunoașterea împreună. Contrar temerilor unora, tehnologia nu dezumanizează ora, ci dimpotrivă, îi dă profesorului mai mult timp față în față cu elevii. Ce vedem la generaţiile de acum este puţin îngrijorător. Elevii profită de faptul că şcoala nu s-a adaptat încă la lumea lor digitală şi resping în bloc modelul în sine dar și calităţile tradiționale ale acestuia – rigoare, concentrare, disciplină, muncă. Ori şcoala tocmai asta trebuie să rezolve, să recupereze această prăpastie de comunicare şi să găsească metoda de a transmite valorile esenţiale către noii elevi, într-un mod în care aceștia le pot recepționa. Viitorul aparține acelora pe care familia, școala și propriile eforturi îi vor ajuta să devină experți în învățarea inteligentă.”
Florin Ilia1, Ce vârstă are eLearningul?
Ref.: http://www.agora.ro/interviu/ce-varsta-are-elearningul.
----------
de la învăţare prin memorare la învăţare prin experiment.
“Şcoala trebuie să se adapteze. Există modelul clasic de învăţământ bazat pe un corp de cunoştinţe relativ static care este folosit de generaţii, sub autoritatea magistrală a profesorului care trebuie ascultat. Modelul acesta e respins de elevii digitali de azi. Când profesorul scrie la tablă, stă cu spatele la elevi! Lecțiile interactive îl eliberează de această rutină de transcriere, îi permit să-și petreacă timpul din clasă interacționând cu elevii, cu fața la ei, descoperind cunoașterea împreună. Contrar temerilor unora, tehnologia nu dezumanizează ora, ci dimpotrivă, îi dă profesorului mai mult timp față în față cu elevii. Ce vedem la generaţiile de acum este puţin îngrijorător. Elevii profită de faptul că şcoala nu s-a adaptat încă la lumea lor digitală şi resping în bloc modelul în sine dar și calităţile tradiționale ale acestuia – rigoare, concentrare, disciplină, muncă. Ori şcoala tocmai asta trebuie să rezolve, să recupereze această prăpastie de comunicare şi să găsească metoda de a transmite valorile esenţiale către noii elevi, într-un mod în care aceștia le pot recepționa. Viitorul aparține acelora pe care familia, școala și propriile eforturi îi vor ajuta să devină experți în învățarea inteligentă.”
Florin Ilia1, Ce vârstă are eLearningul?
Ref.: http://www.agora.ro/interviu/ce-varsta-are-elearningul.
----------
1)Absolvent al Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Matematică şi Informatică
De la LIE 1973 la CTE 2013
Update 2016: Colegiul Tehnic Energetic din Constanța aniversează 50 de ani de la înființare
"Să fim zgârciţi cu timpul, să nu dăm nicio clipă de-a noastră fără să primim în schimb valoarea ei; să nu îngăduim ca o singură zi din viaţa noastră să se consume fără să ne fi sporit şi mai mult comoara cunoştinţelor noastre!"
Text pe tabloul promoţiei LIE 1973 Constanţa, ales în anul 1973 de colegii Mihai Constantin şi Lupu Dumitru; am aflat lucrul acesta de la Costel Mihai ce mi-a trimis un e-mail după ce a citit textul publicat pe blogul meu; mi-a mărturisit că textul este dintr-o carte pe care au consultat-o la Biblioteca Municipală Constanţa, unde mergeam şi eu frecvent înca din clasa a IX-a; consultam mai ales cărţi de matematică.
Ce vremuri! Eram în anul 1969, clasa a IX-a, când am văzut la TV (în clădirea liceului) că OMUL a păşit pe lună. Unii se întreabă mereu, şi azi: Vis? Realitate? Ficţiune?
Constanta, 14 iunie 2013 ora 10, la Colegiul Tehnic Energetic (CTE Constanta), s-au intalnit absolventii LIE (Liceul Industrial Energetic) 1973.
Din cei 35 de absolventi au fost prezenti majoritatea dintre ei, alaturi de profesorii lor: prof. director Garabet Kümbetlian (azi prof. univ. dr.), prof. de matematica Andrei Gheorghe, prof. de Limba Romana Ileana Jean (diriginte),
prof. ing. Vasile Cosug si prof. de sport Aurel Istudor (diriginte in anul I). Intr-o atmosfera cu adevarat emotionanta, s-a strigat catalogul de catre prof. Andrei Gheorghe.
La intalnirea absolventilor de liceu (LIE Constanta), domnul Profesor Gheorghe Andrei, prezent la aceasta intalnire de peste ani, a declarat:
PROFESORI: ing. MOGA EUGEN –director, ing. POPESCU PETRE –dir.adj., prof. matematică TĂGÂRȚĂ CONSTANTIN- dir.adj., ing. KÜMBETLIAN GARABET, ing. COCOȘ EMANOIL, prof. matematică ANDREI GHEORGHE, ing. MANOLESCU ILIE., ing. VÂLCOVAN ALEXANDRU, ing. GAVRILĂ PANAITE, ing. PUNGĂ GHEORGHE, prof. ISTUDOR AUREL, prof. NEGULESCU LUDMILA, ing.COSUG VASILE, prof. PRIP OCTAVIAN.
DIRIGINTE: prof. Limba și literatura română JEAN ELENA.
EXAMEN DE BACALAUREAT, SPECIALITATEA ELECTROENERGETICĂ: Limba și literatura română, Matematică, Centrale electrice, PRAM, Fizică -oral, Proba practică – proiect.
OBSERVAȚIE. După absolvirea celor 5 ani de studii, în vara anului 1973, toți cei 35 de absolvenți au primit Repartiție la diverse locuri de muncă: jud. Constanța, București, etc. Aceștia urmau sa fie angajați conform calificării obținute prin absolvirea celor 5 ani de studii liceale.
Update: Luna plina in 23 iunie 2013 - Fotografii realizate de colegul de liceu Nicolae Barbu (Constanta)


*** Video de Australianul Marcos Gee, Muntele Victoria, in Wellington (Noua Zelanda):
http://player.vimeo.com/video/58385453?autoplay=1
"Să fim zgârciţi cu timpul, să nu dăm nicio clipă de-a noastră fără să primim în schimb valoarea ei; să nu îngăduim ca o singură zi din viaţa noastră să se consume fără să ne fi sporit şi mai mult comoara cunoştinţelor noastre!"
Text pe tabloul promoţiei LIE 1973 Constanţa, ales în anul 1973 de colegii Mihai Constantin şi Lupu Dumitru; am aflat lucrul acesta de la Costel Mihai ce mi-a trimis un e-mail după ce a citit textul publicat pe blogul meu; mi-a mărturisit că textul este dintr-o carte pe care au consultat-o la Biblioteca Municipală Constanţa, unde mergeam şi eu frecvent înca din clasa a IX-a; consultam mai ales cărţi de matematică.
Ce vremuri! Eram în anul 1969, clasa a IX-a, când am văzut la TV (în clădirea liceului) că OMUL a păşit pe lună. Unii se întreabă mereu, şi azi: Vis? Realitate? Ficţiune?
Constanta, 14 iunie 2013 ora 10, la Colegiul Tehnic Energetic (CTE Constanta), s-au intalnit absolventii LIE (Liceul Industrial Energetic) 1973.
Din cei 35 de absolventi au fost prezenti majoritatea dintre ei, alaturi de profesorii lor: prof. director Garabet Kümbetlian (azi prof. univ. dr.), prof. de matematica Andrei Gheorghe, prof. de Limba Romana Ileana Jean (diriginte),
prof. ing. Vasile Cosug si prof. de sport Aurel Istudor (diriginte in anul I). Intr-o atmosfera cu adevarat emotionanta, s-a strigat catalogul de catre prof. Andrei Gheorghe.
La intalnirea absolventilor de liceu (LIE Constanta), domnul Profesor Gheorghe Andrei, prezent la aceasta intalnire de peste ani, a declarat:
- “stiu ca am fost foarte exigent cu voi fiind profesor de matematica imediat dupa terminarea facultatii de matematica; eram si eu tanar si cu multe ambitii de tanar profesor de matematica; imi aduc aminte ca la inceput de an scolar, v-am dat in clasa a IX-a un test la care rezultatele au fost catastrofale, doar Vlada a luat un 5” (eu nu stiu de acel episod, probabil ca nu m-a afectat prea tare!; stiu ca la admiterea in liceu a fost concurenta de 5 pe loc!, in primul an nu am avut bursa! Am absolvit 5 ani la Liceul Industrial Energetic – LIE, azi Colegiul Tehnic Energetic (CTE) Constanta).
- “astazi va pot marturisi ca un adevarat profesor se poate forma numai dupa 10 ani de activitate cu elevii lui; de la Vlada am invata ca daca unii elevi intreaba pe profesori despre neclaritatile din procesul invatarii/cunoasterii, rolul unui adevarat pedagog este si de a crea modalitatea prin care elevii sa fie incurajati sa puna cat mai multe intrebari atat in clasa, cat si cu alte ocazii”
ALUMNI- Promoția 1973, Electroenergetică, Liceul Industrial Energetic Constanța
PROFESORI: ing. MOGA EUGEN –director, ing. POPESCU PETRE –dir.adj., prof. matematică TĂGÂRȚĂ CONSTANTIN- dir.adj., ing. KÜMBETLIAN GARABET, ing. COCOȘ EMANOIL, prof. matematică ANDREI GHEORGHE, ing. MANOLESCU ILIE., ing. VÂLCOVAN ALEXANDRU, ing. GAVRILĂ PANAITE, ing. PUNGĂ GHEORGHE, prof. ISTUDOR AUREL, prof. NEGULESCU LUDMILA, ing.COSUG VASILE, prof. PRIP OCTAVIAN.
DIRIGINTE: prof. Limba și literatura română JEAN ELENA.
EXAMEN DE BACALAUREAT, SPECIALITATEA ELECTROENERGETICĂ: Limba și literatura română, Matematică, Centrale electrice, PRAM, Fizică -oral, Proba practică – proiect.
OBSERVAȚIE. După absolvirea celor 5 ani de studii, în vara anului 1973, toți cei 35 de absolvenți au primit Repartiție la diverse locuri de muncă: jud. Constanța, București, etc. Aceștia urmau sa fie angajați conform calificării obținute prin absolvirea celor 5 ani de studii liceale.
Nr. Crt. | NUME ȘI PRENUME | STUDII | FUNCȚIA / AFILIEREA | LOCALITATEA
- BADEA AUREL Facultatea de Electrotehnică Timișoara, specializarea Electroenergetică Subing., CFR, RegionalaTimișoara,Timișoara
- BARBU NICOLAE Facultatea de Electronică Militară, Academia Tehnică Militară București Ing., Radioelectr. și Automatizări, PETROM Constanța
- BĂNICA LIVIU Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân”, Constanța Ing . electromecanic NAVROM Constanța
- BRAHNEA GEORGE Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr., Admin.Porturilor Maritime Constanța, Constanța
- BRATOSIN CONSTANTIN Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân”, Constanța Ing . electromecanic NAVROM Constanța
- BRĂTIANU RADU Institutul de Educație Fizică și Sport București Administrator firmă privată Constanța
- BUTIUC MIRCEA Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., CET Năvodari Constanța
- CÂRSTOCEA SERGIU Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr., APMC Constanța
- COJOCARU ION Liceul Industrial Energetic Constanța Patron, firmă IT de servicii informatice Constanța
- CRISTEA MARIAN Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân”, Constanța PETROMAR, Constanța
- DANCU NICOLAE Facultatea de Cibernetică București, ASE Analist, Centrul de Calcul Constanța Constanța
- DAVID GHEORGHE Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr. Constanța
- DELIGHIOZ NICOLAE Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., Automatizări, PETROMAR Constanța
- DINA ENACHE Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Ing., Power analist, Rompetrol (Petromidia) Constanța
- DUMITRESCU (Chichioacă) GHEORGHE Facultatea de Electronică București , specializarea electronică aplicată Ing., Bucuresti
- FURTUNĂ ROMEO Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr. Eforie Nord
- GIURCĂ IONEL Institutul de Marină „Mircea cel Bătrân”, Constanța Ofiter maritim punte, Comandant Spania
- HRISTU FLORIAN Facultatea de Electrotehnică Timișoara, specializarea Electroenergetică Subing., NAVROM, Constanța Constanța
- ILIE CORNEL Liceul Industrial Energetic Constanța CFR Constanța
- IONILĂ CORNEL Facultatea de Energetică Iași , specializarea electroenergetică Subing., ENEL Constanța Constanța
- LUPU DUMITRU Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., CET Navodari Dubai
- MĂNIȚIU VICTOR Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Ing., Transelectrica București București
- MARINESCU ILIE Liceul Industrial Energetic Constanța - Constanța
- MATACHE NICOLAE Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., Energia Constanța Constanța
- MIHAI CONSTANTIN Facultatea de Electrotehnică Timișoara, specializarea Electroenergetică Subing., Canal Dunăre Marea Neagră Nazarcea
- MOCANU TRAIAN Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., ENEL Medgidia Medgidia
- MUNTEANU NICOLAE Facultatea de Utilaj Tehnologic București Subing., RAJA Constanta
- SOVAROȘI ALEXANDRU Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., APMC Canada, BC, Vancouver
- ȘERBAN ION Facultatea de Utilaj Tehnologic București Subing., Trust de constructii Vancouver, Canada
- ȘIȘMAN CONSTANTIN Facultatea de Geologie, Petrol - Gaze din București Ing., PETROMAR, Constanța Constanța
- TOMA VIOREL Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr., PETROMAR, Constanța
- TURCU MITICĂ Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr., Canal Dunăre Marea Neagră Constanța
- ȚUȚUIANU LIVIU VASILE Facultatea de Energetică București , specializarea electroenergetică Subing., CFR Constanța, Constanța
- VLAD GHEORGHE Liceul Industrial Energetic Constanța Maistru electr., BTT Constanța Constanța
- VLADA MARIN Facultatea de Matematică, Universitatea din București Conf. Univ. Dr. , Universitatea din București București
Update: Luna plina in 23 iunie 2013 - Fotografii realizate de colegul de liceu Nicolae Barbu (Constanta)
*** Video de Australianul Marcos Gee, Muntele Victoria, in Wellington (Noua Zelanda):
http://player.vimeo.com/video/58385453?autoplay=1
Sunday, May 26, 2013
Manuscrise - Grigore C. Moisil
Update: Conferinta aniversara, 29 august 2013: Faculty of Sciences-150 years; Recent, la initiativa prof. dr. George Georgescu, Biblioteca Facultatii de Matematica si Informatica a realizat un stand cu cartile scrise de si despre acad. Grigore C. Moisil (10 ian. 1906-21 mai 1973).
Cu aceasta ocazie, prin amabilitatea domnului Sorin Aurelian Dumitrescu-bibliotecar, am gasit in depozitul bibliotecii cateva caiete ale lui Moisil.
Grigore C. Moisil a explicat rolul matematicii de a dezvolta fantezia, imaginaţia: „Matematica nu înseamnă calcul. Calculul este făcut de maşinile de calcul. Matematicii îi aparţine fantezia, imaginaţia, demonstraţia. Toate au un caracter pur uman şi nu pot fi făcute decât de oameni. Când vrem să le mecanizăm, demonstraţia se reduce la un calcul, iar fantezia la un şir de întâmplări“.
" ... Gr. C. Moisil student anul III Matematici si student anul II A la Scoala Politehnica Bucuresti 1926"
" ... Gr. C. Moisil: Cursul de Analiza matematica I, Teoria multimilor, 1940-1941, Iasi"
" ...Semnaturi pentru prezenta ... Gr. C. Moisil si Ioan Creanga: Cursul si Seminarul de Calcul diferential si integral, 1940-1941, Iasi"
Mai 2013, etajul I, Biblioteca Facultatii de Matematica si Informatica, Stand de carti: Gr. C. Moisil
Cu aceasta ocazie, prin amabilitatea domnului Sorin Aurelian Dumitrescu-bibliotecar, am gasit in depozitul bibliotecii cateva caiete ale lui Moisil.
Grigore C. Moisil a explicat rolul matematicii de a dezvolta fantezia, imaginaţia: „Matematica nu înseamnă calcul. Calculul este făcut de maşinile de calcul. Matematicii îi aparţine fantezia, imaginaţia, demonstraţia. Toate au un caracter pur uman şi nu pot fi făcute decât de oameni. Când vrem să le mecanizăm, demonstraţia se reduce la un calcul, iar fantezia la un şir de întâmplări“.




" ... Gr. C. Moisil student anul III Matematici si student anul II A la Scoala Politehnica Bucuresti 1926"





" ... Gr. C. Moisil: Cursul de Analiza matematica I, Teoria multimilor, 1940-1941, Iasi"




" ...Semnaturi pentru prezenta ... Gr. C. Moisil si Ioan Creanga: Cursul si Seminarul de Calcul diferential si integral, 1940-1941, Iasi"




Mai 2013, etajul I, Biblioteca Facultatii de Matematica si Informatica, Stand de carti: Gr. C. Moisil








Friday, May 17, 2013
Spiru Haret omagiat de Academia Română
Sesiunea ştiinţifică "Spiru Haret (1851-1912), triumful pedagogiei româneşti".
"Este semnificativ pentru toată istoria poporului român. Spiru Haret este cel care a modificat mentalitatea pedagogică a românilor. Suntem altfel, după Spiru Haret." Ion Negreţ, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti.
Vineri, 17 mai 2013, în Aula Academia Române, sub conducerea acad. Alexandru Surdu, a avut loc Sesiune științifică în memoria reformatorului învățământului românesc. Omul de ştiinţă Spiru Haret (1851-1912) a intrat în istorie ca o personalitate marcantă a științei și culturii românești: academician, matematician, astronom, pedagog și reformator al învățământului, fost ministru al învăţământului. Au fost prezenţi academicieni, profesori, cercetători, studenţi şi un numeros public.
- Spiru Haret este primul roman care a obtinut doctoratul in matematica la Paris, in anul 1878, cu o teza care studia modelul matematic al miscarii corpurilor ceresti, teza care l-a facut imediat celebru in viata stiintifica a lumii: Ph.D. thesis Sur l’invariabilité des grandes axes des orbites planétaires; teza de doctorat: “Despre invariabilitatea axelor mari ale orbitelor planetare”.
- Singurul crater cu nume romanesc de pe Luna a primit numele Haret, în anul 1976, cu prilejul împlinirii a 125 de ani de la naşterea lui Spiru Haret, un crater de pe Luna (29 km in diametru), pe coordonatele: latitudine 59 de grade sud şi longitudine 176 grade vest, în emisfera ce nu se poate vedea de pe Terra (aproape de polul sud al Lunii).
- Grigore C. Moisil învăţase lecţia lui Spiru Haret, despre care a scris în liceu, cu ocazia cuvântării comemorative ţinute la serbarea din 1922 a patronatului Liceului „Spiru Haret“ din Bucureşti (al cărui elev era): „Dacă totuşi vorbesc despre Haret e numai spre a vă evidenţia idealul pe care el l-a urmărit, ideal care trebuie să fie şi idealul nostru al tuturor. Se obişnuieşte a se vedea în opera lui Haret trei direcţii: una a matematicianului, o alta a profesorului, o a treia a reformatorului şcolar. De fapt, idealul lui Haret a fost acelaşi, având drept ţintă supremă cultura românească naţională“.
Numele amfiteatrelor de la Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea din Bucureşti: Spiru Haret (parter); Simion Stoilow (et. I); Dimitrie Pompeiu (et. II); Gheorghe Ţiţeica (et. III); Grigore Moisil (et. II, sala 220).
Ref.:
- http://www.acad.ro/com2013/pag_com13_0517.htm
- http://www.n24plus.ro/stiri-social-economic/sesiune-stiintifica-la-academia-roman-in-memoria-reformatorului-nv-m-ntului-rom-nesc-spiru-haret.html
- http://www.fsispiruharet.ro/cine_a_fost_SpiruHaret.html
- Spiru Haret este primul roman care a obtinut doctoratul in matematica la Paris, in anul 1878, cu o teza care studia modelul matematic al miscarii corpurilor ceresti, teza care l-a facut imediat celebru in viata stiintifica a lumii: Ph.D. thesis Sur l’invariabilité des grandes axes des orbites planétaires; teza de doctorat: “Despre invariabilitatea axelor mari ale orbitelor planetare”.
- Singurul crater cu nume romanesc de pe Luna a primit numele Haret, în anul 1976, cu prilejul împlinirii a 125 de ani de la naşterea lui Spiru Haret, un crater de pe Luna (29 km in diametru), pe coordonatele: latitudine 59 de grade sud şi longitudine 176 grade vest, în emisfera ce nu se poate vedea de pe Terra (aproape de polul sud al Lunii).
- Grigore C. Moisil învăţase lecţia lui Spiru Haret, despre care a scris în liceu, cu ocazia cuvântării comemorative ţinute la serbarea din 1922 a patronatului Liceului „Spiru Haret“ din Bucureşti (al cărui elev era): „Dacă totuşi vorbesc despre Haret e numai spre a vă evidenţia idealul pe care el l-a urmărit, ideal care trebuie să fie şi idealul nostru al tuturor. Se obişnuieşte a se vedea în opera lui Haret trei direcţii: una a matematicianului, o alta a profesorului, o a treia a reformatorului şcolar. De fapt, idealul lui Haret a fost acelaşi, având drept ţintă supremă cultura românească naţională“.
Numele amfiteatrelor de la Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea din Bucureşti: Spiru Haret (parter); Simion Stoilow (et. I); Dimitrie Pompeiu (et. II); Gheorghe Ţiţeica (et. III); Grigore Moisil (et. II, sala 220).
Ref.:
- http://www.acad.ro/com2013/pag_com13_0517.htm
- http://www.n24plus.ro/stiri-social-economic/sesiune-stiintifica-la-academia-roman-in-memoria-reformatorului-nv-m-ntului-rom-nesc-spiru-haret.html
- http://www.fsispiruharet.ro/cine_a_fost_SpiruHaret.html
Thursday, May 2, 2013
The Partnership for 21st Century Learning
In a digital world -A Framework for 21st Century Learning
1. The Partnership for 21st Century Skills - http://www.p21.org/;
The Partnership for 21st Century Skills is a national organization
that advocates for 21st century readiness for every student. The Partnership for 21st Century Skills has developed a vision for student success in the new global economy.
- This Framework describes the skills, knowledge and expertise students must master to succeed in work and life; it is a blend of content knowledge, specific skills, expertise and literacies. 21st Century Studend Outcomes and Support Systems: The 4Cs (Critical thinking and problem solving, Communication, Collaboration, and Creativity and innovation); The 3Rs.
Source: http://www.p21.org/storage/documents/ (pdf), Washington, DC 20001)
2. ATC21S: Assessment & Teaching of 21s Century Skills - http://atc21s.org/.
In January 2009, Cisco, Intel and Microsoft announced they would join forces to sponsor ATC21S as a collaborative research project to accelerate education reform.
- In a digital world, students must be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.
Source: http://atc21s.org/
1. The Partnership for 21st Century Skills - http://www.p21.org/;
- This Framework describes the skills, knowledge and expertise students must master to succeed in work and life; it is a blend of content knowledge, specific skills, expertise and literacies. 21st Century Studend Outcomes and Support Systems: The 4Cs (Critical thinking and problem solving, Communication, Collaboration, and Creativity and innovation); The 3Rs.
Source: http://www.p21.org/storage/documents/ (pdf), Washington, DC 20001)
2. ATC21S: Assessment & Teaching of 21s Century Skills - http://atc21s.org/.
In January 2009, Cisco, Intel and Microsoft announced they would join forces to sponsor ATC21S as a collaborative research project to accelerate education reform.
- In a digital world, students must be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.
Source: http://atc21s.org/
Monday, April 22, 2013
Computers & Education
Computers & Education, An International Journal (ISSN: 0360-1315, 5-Year Impact Factor: 2.970), Imprint: ELSEVIER.
About this Journal:
Computing and communication technology continue to make an ever-increasing impact on all aspects of cognition, education and training, from primary to tertiary and in the growing open and distance learning environment. The journal is an established technically-based, interdisciplinary forum for communication in the use of all forms of computing in this socially and technologically significant area of application and will continue to publish definitive contributions to serve as a reference standard against which the current state-of-the-art can be assessed.
Ref.:
- http://www.journals.elsevier.com/computers-and-education
- http://www.sciencedirect.com/science/journal/03601315
"In the higher education classroom, the textbook is one of the many tools used for learning. In some courses, the textbook is central to class discourse. In other courses, the text is supplementary and acts as a guide for segueing among the topics covered. Whatever role the faculty chooses for the textbook to play in the course, instructors and students alike consider the textbook an essential learning tool. In this digital age, the nature of the textbook is changing. Eighty percent of college and university students own laptops, and an increasing number are purchasing tablets, smart phones, and other handheld devices (Smith & Caruso, 2010). Recognizing the increased adoption of mobile devices, publishers are offering an increased number of textbooks in digital format. These digital texts, also called e-textbooks, can be accessed via the Internet and downloaded on tablets, e-readers, smart phones, and laptops. The adoption of e-textbooks, along with the broad range of interactive learning features, is projected to exponentially grow within the next two to three years (Becker, 2010; Reynolds, 2011). Unfortunately, as is true with many technological advances, the educational research to support the efficacy of e-textbooks consumed via mobile devices lags behind development and adoption."
Autors: Amanda J. Rockinson- Szapkiw*, Jennifer Courduff, Kimberly Carter, David Bennett, Electronic versus traditional print textbooks: A comparison study on the influence of university students’ learning, Computers & Education 63 (2013) 259–266, ISSN: 0360-1315, Elsevier Ltd. (Impact Factor: 2.970)
Ref: www.journals.elsevier.com/computers-and-education , www.sciencedirect.com/science/journal/03601315

Ref.:
- http://www.journals.elsevier.com/computers-and-education
- http://www.sciencedirect.com/science/journal/03601315
"In the higher education classroom, the textbook is one of the many tools used for learning. In some courses, the textbook is central to class discourse. In other courses, the text is supplementary and acts as a guide for segueing among the topics covered. Whatever role the faculty chooses for the textbook to play in the course, instructors and students alike consider the textbook an essential learning tool. In this digital age, the nature of the textbook is changing. Eighty percent of college and university students own laptops, and an increasing number are purchasing tablets, smart phones, and other handheld devices (Smith & Caruso, 2010). Recognizing the increased adoption of mobile devices, publishers are offering an increased number of textbooks in digital format. These digital texts, also called e-textbooks, can be accessed via the Internet and downloaded on tablets, e-readers, smart phones, and laptops. The adoption of e-textbooks, along with the broad range of interactive learning features, is projected to exponentially grow within the next two to three years (Becker, 2010; Reynolds, 2011). Unfortunately, as is true with many technological advances, the educational research to support the efficacy of e-textbooks consumed via mobile devices lags behind development and adoption."
Autors: Amanda J. Rockinson- Szapkiw*, Jennifer Courduff, Kimberly Carter, David Bennett, Electronic versus traditional print textbooks: A comparison study on the influence of university students’ learning, Computers & Education 63 (2013) 259–266, ISSN: 0360-1315, Elsevier Ltd. (Impact Factor: 2.970)
Ref: www.journals.elsevier.com/computers-and-education , www.sciencedirect.com/science/journal/03601315
Subscribe to:
Posts (Atom)