Wednesday, October 31, 2018

Premieră la CNIV 2018 venită de la Chișinău

Software pentru elaborarea manualelor digitale de generația 2.0 de Conf. univ. dr. Nicolae Balmuș de la Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” din Chișinău
  • Participanții la lucrările CNIV 2018 de la Alba Iulia au avut ocazia să asiste la o premieră în România venită de la Chișinău. Conf. univ. dr. Nicolae Balmuș de la Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” din Chișinău și-a prezentat produsul software pentru elaborarea manualelor digitale de generația 2.0. Ideea principală a fost de implementare și de promovare a unei concepții noi în realizarea manualelor digitale interactive (MDI)
    prin personalizarea de către utilizatorul final (profesor sau elev) a conținuturilor interactive și statice incluse în manualul tipărit în format pdf. Utilizatorul (profesor sau elev) care realizează personalizarea nu trebuie sa aiba cunoștințe avansate de programare. 
  • Se pornește de la varianta PDF a manualului tipărit în baza căreia se generează fundalul. Produsul software permite includerea resurselor digitale de diverse tipuri: audio, video, imagini, documente (doc, pdf, ppt etc.),
    teste de concepție proprie și realizate cu diverse software specializate (HotPotatoes, Testmoz etc.). Resursele MDI sunt de două tipuri: statice în paginile manualului și dinamice pe câmpuri. Utilizatorul de tip administrator (profesorul) poate modifica ambele tipuri de resurse. Elevul are dreptul să modifice doar resursele dinamice. Pentru personalizare există software Flip PDF Profesional (descărcare FlipPDF, http://ro.flipbuilder.com/flip-pdf-pro/index.html) cu ajutorul căruia utilizatorul poate crea cărți electronice cu efect „flip” de întoarcere a paginilor și o gamă largă de interactivități multimedia (clipuri audio/video, texte, forme, albume cu imagini, aplicații Flash, clipuri YouTube și link-uri Web). 
Produsul Software a fost proiectat și implementat în mediul de programare vizuală Delphi 10 Seattle. Prin compilare pot fi realizate forme executabile Windows 32 și 64 biți, iOS, OS2 și Android. Manualul a fost testat pe calculatoare PC (Windows 8, procesor 1.7 GHz, memorie RAM 4GB).

Thursday, October 18, 2018

Volumul CNIV 2018 (ISSN 1842-4708)

Elaborarea de cercetări, proiecte şi aplicaţii în domeniile de E-Learning, Software şi Management Educaţional: Virtual Learning,  Virtual Reality (http://www.c3.cniv.ro)
  • Promovarea şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice în domeniile e-Learning, Software Educaţional şi Virtual Reality 
  • Lansarea de programe pentru introducerea în procesul de învăţământ a tehnicilor de e-Learning
  • Sprijinirea profesorilor şi specialiştilor în activitatea de introducere şi utilizare a tehnologiilor moderne de predare-fixare a cunoştinţelor în formarea iniţială şi continuă 
  • Intensificarea colaborării între elevi, studenţi, profesori, pedagogi, psihologi şi specialişti IT în activităţile de concepere, proiectare, elaborare şi testare a aplicaţiilor de software educaţional
  • Creşterea rolului şi răspunderii cadrelor didactice în conceperea, elaborarea şi utilizarea metodelor tradiţionale în complementaritate cu tehnologiile şi metodele moderne de tip IT, în procesul de formare inţială şi formare continuă 
  • Promovarea şi dezvoltarea tehnologiilor informatice în activităţile educaţionale, de management si de training Promovarea şi utilizarea produselor de Software Educaţional în învăţământul superior şi preuniversitar
FREE ONLINE PROCEEDINGS ICVL & CNIV 2018 - Archive

CNIV 2018 Volume (HTML, Scribd)

PAPERS ICVL&CNIV  

La Alba Iulia, fiecare volum CNIV 2018 va fi însoțit și de un Steguleț ROINFO.

Tuesday, October 16, 2018

Proceedings of ICVL 2018

Online - ICVL Volume, Proceedings of ICVL 2018 (ISSN 1844-8933, ISI Proceedings) by http://www.c3.icvl.eu  
About CNIV and ICVL: Strong scientific events create and promote values
CNIV and ICVL are scientific events promoting innovative technologies and methodologies in education, research and lifelong improvement, both in the pre-university and university milieu, and in the economic sector, too. Structured and organized by European principles and International standards, the two projects promote implementation of modern ideas in the initial education and continuous training, encourage and promote teamwork and collaborative activities, scientific methods and experiments, creative thinking and intuition, arguing, and proving.