Wednesday, December 16, 2015

Democrația se învață! Premieră la Universitatea din București

Motto: Gândirea este evoluția învățării peste timp.


Știm cu toții următoarele?
Democrația se învață atât la nivel individual, cât și la nivelul unei comunități. Învățarea se obține printr-un proces îndelungat prin care în realitate se realizează principiile implementării democrației și prin care membrii comunității obțin acel comportament specific democrației. Pentru membrii comunităţii, acestea devin practici, ca urmare a comportamentului cetăţenilor şi al autorităţilor publice. Doar prin procesul învățării se realizează eliminarea obiceiurilor și mentalităților vechi, contrare principiilor democratice. Democratia înseamnă înainte de toate dezbateri, la nivel local sau la nivel național, apoi selectarea unor soluții pentru rezolvarea problemelor dezbătute, după care urmează prin vot alegerea soluției optime.

Update: Andreea Petruț, Universitatea din București, față în față cu democrația. Totuşi, nimic despre studenţi"

Deși nu era prevăzută în Metodologia de alegeri 2015 aprobată de Senat, la insistențele unui candidat la funcția de rector pentru mandatul 2016-2019, înaintea turului II s-a luat decizia organizării unei dezbateri între cei doi candidați. A fost înregistrată video și postată pe site-ul universității dezbaterea între candidații la funcția de Rector mandatul 2016-2019, din 14 decembrie 2015.
Dezbaterea a avut loc în Aula Magna de la Facultatea de Drept unde au participat aproximativ 200 de persoane. Candidații pentru funcția de Rector, prof. univ. dr. Mircea Dumitru și prof. univ. dr. Nicoleta Ionac și-au prezentat proiectele de management și au răspuns la întrebări conform unor reguli stabilite anterior. Întrebările au fost trase la sorți din trei urne unde inițial participanții la dezbatere și-au introdus întrebările în urne.
 
A doua zi a fost postată înregistrarea video a dezbaterii între candidații pentru funcția de Rector. Comunitatea academică a Universității din București își va alege rectorul participând la turul II de alegeri din ziua de 16 decembrie 2015. Menționăm că Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS) a desemnat observatori la desfașurarea celor două tururi ale alegerilor pentru funcția de Rector: Prof. dr. Alexandru Șonea, Prof. dr. Victor Iliescu, Prof. dr. Călin Ion.
https://youtu.be/7WsJTDym95o
Deși este o premieră la Universitatea din București, în anul 2012 s-a realizat prima dezbatere între candidaţii la funcţia de Rector al Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca ce a avut loc miercuri, 8 februarie 2012, la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării: https://www.youtube.com/watch?v=OUIvr5zKVBo.
Am fost prezent în sală la această dezbatere (l-am rugat pe fiul meu George Vlada să caute o soluție pentru a captura imagini și chiar secvențe din înregistrarea live de la ora 18,00. Trebuie să-i mulțumesc pentru că a găsit programul Sagit). Cu ajutorul fiului meu am postat 52 de minute din dezbatere pe Youtube (nu aveam certitudinea că înregistrarea video a dezbaterii va fi postată pe site-ul universității). Erau 3 urne în care participanții au introdus întrebări. Din cele 4 întrebări pe care le-am introdus în cele 3 urne, au fost extrase două.
1. La nivelul facultăților NU există un cadru de organizare a unor DEZBATERI ANUALE pentru identificarea unor soluții privind îmbunătățirea, atât a activităților didactice, cât și a activităților de cercetare. Sunteți de acord cu instituirea unor astfel de dezbateri anuale în cadrul unor adunări generale ale cadrelor didactice? La acestă întrebare a răspuns prof. Nicoleta Ionac.
2. Ce măsuri și acțiuni ar trebui întreprinse la nivelul facultăților și universității pentru îmbunătățirea activităților didactice și de cercetare ca urmare a INIȚIATIVELOR cadrelor didactice și studenților? La acestă întrebare au răspuns ambii candidați.

Următoarele întrebări pe care le-am introdus în urne nu au fost extrase.
3. Ce măsuri și acțiuni ar trebui întreprinse atât la nivelul facultăților, cât și la nivelul universității, pentru a crește ÎNCREDEREA cadrelor didactice și studenților în persoanele care au funcții de conducere?
4. Conform Cartei Universității din București aprobată în anul 20111, la art. 8 lit. l), toate facultățile trebuie să aibă Regulament de organizare și funcționare. Multe facultăți NU au elaborat un astfel de regulament. Ce măsuri și acțiuni trebuie luate pentru ca toate facultățile universității să aibă acest regulament?

Detalii: http://infoub.unibuc.ro/index.php/stiri/alegeri-2015 | YouTube | HotNews.

Wednesday, November 25, 2015

EU:Education and Training Monitor 2015

Higher Education Institutions (HEIs) 
"The urgency to invest in education's quality, relevance and inclusiveness in turn demands mutual learning and evidence-based policy making. And this is where the Education and Training Monitor plays a central role. It has grown into an indispensable reference tool for the European education community, strengthening the evidence-base of ET 2020, and contributing to the broader Europe 2020 strategy and its headline target for education." Tibor Navracsics, Commissioner for Education, Culture, Youth and Sport.

  • Successfully modernising higher education implies fully exploiting the potential of technological advances and new models for delivery, including adapting assessment and accreditation of learning as necessary. Flexible higher education is not a new phenomenon, but the opportunities for HEIs to offer open and distance lea rning have changed dramatically in recent years due to evolving technological capacities. Most notable are the now almost ubiquitous provision of fast mobile and wireless networks, portable devices and the impact of the Internet and social media in particular. 
  •  A profound change in higher education is seen in the new options for delivery, either by expanding traditional distance learning with digital technology, or by offering alternatives like Massive Open Online Courses (MOOCs) and Open Educational Resources (OER). The technological development that has made education opportunities at the level of tertiary education more accessible, allowing for the provision of university-like courses by other organisations, is challenging the role and structure of higher education institutions (HEIs) MOOCs have not yet fulfilled all the promises that were associated with their rise, but they seem to have prompted change and innovation in higher education. As the number of new MOOCs continues to increase, business models are developed based on MOOCs and new variations on the MOOC concept.
“Exploiting the full potential of technology to improve learning is a growing priority in Member States and HEIs, and is often promoted at national or regional level, in particular where HEIs are publicly funded and perceived to have public interest. However, MOOCs are still not widespread and seem to mainly attract participants that are in some way affiliated with higher education already. In addition, MOOCs face difficulties in adapting to recognised systems for accreditation of learning, which could be an obstacle to their wider uptake. Still, MOOCs and similar models for online learning continue to increase in numbers, to change structure, to develop pedagogies and to shift target audiences.”.
"A recent survey of HEIs explored the offer of MOOCs in five Member States, showing clear disparities between them. In FR, ES and UK, the proportion of universities that are offering MOOCs is similar and relatively high (around 35%), compared to DE and PL at 12.0% and 7.5% respectively. However, both FR and PL stand out where the planning of future MOOCs is concerned; respectively 26.0% and 24.6% of HEIs plan to offer MOOCs in the near future".
Source: http://ec.europa.eu/education/library/publications/monitor15_en.pdf

Friday, November 6, 2015

Proiectele CNIV și ICVL 2015 la Timișoara, urmează Craiova, Sibiu, Alba Iulia (100 de ani, Marea Unire)

Viziune și Perseverență: Tehnologii, Proiecte și Inovare în Educaţie şi Cercetare

C3VIP: "Consistency-Competence-Clarity-Vision-Innovation-Performance"

MOTTO:
- "Learning is evolution of knowledge over time." Roger E. Bohn, 1994
-„Thinking is evolution of learning over time” M. Vlada, 2014
- "All what is correct thinking is either mathematics or feasible to be transposed in a mathematical model." Grigore C. Moisil (1906-1973), Computer Pioneer Award of IEEE (1996)

Ion Creangă: "Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la ....".

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la CNIV, mă gândesc la ideile ce au stat la inițierea și fondarea CNIV, și anume: la faptul
  • că în anul 2002 nu știam ce este e-Learning și cum se poate utiliza software educațional în educație, ce trebuie să fac să ajung la o înțelegere a ceea ce se va întâmpla în următorii 10 ani sau mai mulți, 
  • că trebuie să învăț, să testez, să mă documentez, să pot înțelege tehnologiile ce încă atunci se descopereau, 
  • dar și la faptul că toate aceste activități și acțiuni nu trebuia sa le fac numai pentru mine, ci să le întreprind cu și pentru: profesori din universități, profesori din licee și scoli, elevi și studenți, specialiști în psihologie și pedagogie, specialiști din IT, experți din managementul educațional, etc.
   
Prin urmare, și acest lucru s-a demonstrat prin toate edițiile de până acum ale CNIV (din anul 2003) și ICVL (din anul 2006), dacă toate activitățile și ideile sunt îndreptate către o comunitate, în vederea satisfacerii unor nevoi curente (profesionale, de înțelegere a unor fenomene, de eliminare a unor frustări temporare sau acumulate în timp, de încurajare în eliminarea unor bariere, de schimbare a unor obișnuințe sau a unor mentalități învechite, de promovare a unor valori autentice și nu false, de comunicare și promovare a rezultatelor obținute, de încurajare a dezbaterilor de orice fel: profesionale, științifice, sociale, filosofice, etc, de încurajare a lucrului în echipă și pentru ridicarea standardelor de calitate, etc.), atunci se va ajunge la "fenomenul CNIV și ICVL", fenomen ce îl pot înțelege numai cei ce se implică și trăiesc anual evenimentele ce se desfășoară în cadrul acestor proiecte.
Dacă sunt analizate opiniile celor ce s-au implicat, 5 ani, 10 ani sau chiar 14 ani, se poate vedea că unele activități, unele aspecte sunt premiere în țară sau în străinătate.
Și încă ceva: toate aceste eforturi sunt pentru "ÎNVĂȚARE" (Virtual Learning), proces complex cu care OMUL se confruntă de la naștere până la moarte, iar OMENIREA s-a confruntat din timpuri străvechi și permanent, evoluția societății fiind influențată de această implicare permanentă.
Seara la cocktail, participanții la CNIV și ICVL 2015, au avut posibilitatea să-și expună în diverse grupuri, diverse idei, inițiative, obiective de viitor, etc, fiind și seara de Halloween (a se vedea imaginea alăturată).

CONCLUZIE:  Participanții la cele două evenimente au trăit bucuriile ÎNVĂȚĂRII, indiferent de statutul lor: profesori, cercetători, specialiști, elevi și studenți. În imagine, vizitarea InfraGrid.

Vă invităm la CNIV și ICVL 2016, la Universitatea din Craiova! (Traseu) - 3D-Craiova: . La propunerea domnului prof. Grigore Albeanu, la ICVL 2016 vom introduce o nouă secțiune: VIRT - Virtual Laboratory. Asteptăm discuții și alte propuneri (e-mail: vlada[at]fmi.unibuc.ro, galbeanu[at]gmail.com).

CNIV 2015 în imagini


ICVL 2015 în imagini