de la învăţare prin memorare la învăţare prin experiment.
“Şcoala trebuie să se adapteze. Există modelul clasic de învăţământ bazat pe un corp de cunoştinţe relativ static care este folosit de generaţii, sub autoritatea magistrală a profesorului care trebuie ascultat. Modelul acesta e respins de elevii digitali de azi. Când profesorul scrie la tablă, stă cu spatele la elevi! Lecțiile interactive îl eliberează de această rutină de transcriere, îi permit să-și petreacă timpul din clasă interacționând cu elevii, cu fața la ei, descoperind cunoașterea împreună. Contrar temerilor unora, tehnologia nu dezumanizează ora, ci dimpotrivă, îi dă profesorului mai mult timp față în față cu elevii. Ce vedem la generaţiile de acum este puţin îngrijorător. Elevii profită de faptul că şcoala nu s-a adaptat încă la lumea lor digitală şi resping în bloc modelul în sine dar și calităţile tradiționale ale acestuia – rigoare, concentrare, disciplină, muncă. Ori şcoala tocmai asta trebuie să rezolve, să recupereze această prăpastie de comunicare şi să găsească metoda de a transmite valorile esenţiale către noii elevi, într-un mod în care aceștia le pot recepționa. Viitorul aparține acelora pe care familia, școala și propriile eforturi îi vor ajuta să devină experți în învățarea inteligentă.”
Florin Ilia1, Ce vârstă are eLearningul?
Ref.: http://www.agora.ro/interviu/ce-varsta-are-elearningul.
----------
1)Absolvent al Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Matematică şi Informatică
No comments:
Post a Comment