Thursday, July 8, 2010

BAC 2010 şi CM Fotbal 2010

... dupa 12 ani de participare la Bacalaureat, anul acesta calculatorul m-a repartizat la ISJ Constanta (Centrul de Examen 1382: Grup Scolar "Ion Podaru" Ovidiu, 317 elevi).
Am precizat si la instructajul realizat impreuna cu cei 52 de asistenti ce au ajutat la supravegherea elevilor in salile de examen: metodologia actuala dupa care se organizeaza bacalaureatul, poate fi considerata una adecvata si care s-a perfectionat cu timpul. Contine reguli, proceduri si etape ce sunt bine formulate, concepute corect si conduce in final la eliminarea "perturbarilor" din toate activitatile. Bineinteles, deoarece totul se desfasoara cu oamenii (cadre didactice si personal nedidactic) din sistemul educational, inca exista abateri, si acestea exista tot din cauza EDUCATIEI.

1. Bacalaureat 2010
Inca un experiment de Bacalaureat (examen de maturitate): probe de competente sustinute in timpul ultimului an de liceu (finalizate fara note); 3 probe scrise desfasurate intr-o saptamana de examen.
Era de asteptat ca promovabilitatea sa scada avand in vedere ca pana anul acesta notele de la oralul de lb. romana si de la sport, cresteau nota finala (trebuie sa fie cel putin 6). "Bacalaureat 2010: Procent de promovabilitate de 67,4%, cel mai slab din ultimul deceniu". (sursa: http://www.hotnews.ro). Promovabilitatea la prima sesiune a examenului de bacalaureat în Bucuresti a fost de doar 58,92%, cu 17 procente mai mică decât în anul 2009.
2010 - 67,4% la nivel national.
2009 - 81,47% la nivel national.

In perioada 26 iunie-8 iulie am fost presedinte al Comisiei de Bacalaureat CE 1382, Centrul de examen de la Grupul Scolar "Ion Podaru" din orasul Ovidiu (la 10 km de Constanta; in imaginea alaturata este statuia lui Ovidius din Constanta, Muzeul de istorie si arhehologie).
Despre Grupul Scolar "Ion Podaru" Ovidiu: In anul 1990 se numea Liceu Agroindustrial, iar din 1995 s-a transformat în Liceu Teoretic. Odata cu înfiinţarea Şcolii de Arte şi Meserii, din anul 2001 liceul a devenit Grup Şcolar, iar din anul 2009 îşi schimbă denumirea în Grup Şcolar "Ion Podaru". In prezent, este o unitate scolara moderna (wwww.cugetliber.ro, Miercuri, 09 Aprilie 2008).
REZULTATE la BAC la Centrul de examen 1382: 87,07% inainte de contestatii (dupa contestatii au promovat inca 9 elevi). Promovabilitate de aproape 79% la bacalaureat in Constanţa (sursa: http://www.edumanager.ro)
Nota: Cu aceasta ocazie am revazut Liceul Industrial Energetic Constanta (LIE), azi Colegiul Tehnic Energetic Constanta. L-am absolvit in anul 1973, dupa care am absolvit 5 ani la informatica, la Universitatea din Bucuresti - Facultatea de Matematica.

Nota 1: „Liceul industrial Energetic” Constanta (LIE) a luat fiinta in 1966 aplicandu-se Legea nr. 2/1966 privind infiintarea, organizarea si functionarea liceelor de specialitate, alaturi de alte 5 licee cu profil energetic din tara: Cluj, Craiova, Bucuresti, Iasi, Campina. De la inceput liceul a avut dubla subordonare: Ministerul Energiei Electrice si Ministerul Invatamantului, primul director al liceului fiind dl. Garabet KUMBETLIAN care la acel moment era angajat al Intreprinderii „Electrocentrale” Constanta ca inginer. In primii ani liceul a functionat in cladirea Liceului nr. 3 „Ovidius”. Din 1967 incepe constructia pentru actuala cladire a liceului, diriginte de santier fiind dl. Garabet KUMBETLIAN. (sursa: http://ctenergetic.ro/istoric.html). Eu am dat examen de admitere (am fost 5 pe un loc) la acest liceu in vara anului 1968. Examenul s-a desfasurat la Liceul "Ovidius" Constanta. In toamna anului 1968 am inceput clasa a IX-a in cladirea nou construita. Am o amintire foarte placuta despre domnul director Garabet KUMBETLIAN. Trebuie sa-i fiu recunoscator pentru faptul ca datorita dansului (am primit recomandare de la dansul) am publicat primul articol intr-o revista de specialitate: "Determinarea lungimii unei infasurari", Invatamintul profesional si tehnic, nr. 10/1971. Acum, imi amintesc ca ideile din acest articol (se folosea inductia matematica; suma lui Gauss) le-am cristalizat intr-o zi de practica la centrala electrica (transformatoare) de la Ovidiu (putin mai departe de Grupul Scolar amintit mai sus; revolutia din 1989 a "trecut" peste ea si azi nu mai exista). A urmat primul articol in Gazeta Matematica in anul 1973: "Exemple de inele izomorfe", Gazeta Matematica, nr. 6/1973, pag. 325-330. A se vedea "2010 – Gazeta Matematică la 115 ani de apariţie" (wwww.unibuc.ro). In Top 100 (probleme si articole in GM) sunt pe locul 70 (www.descopera.ro). Venind vorba de probleme propuse in GM, trebuie sa spun ca din anul 1972 mi s-au publicat probleme in GM, multe dintre acestea au fost preluate in diverse culegeri de probleme de matematica. De asemenea, dupa anul 1980 am publicat in GM si probleme de informatica.

Nota 2: Profesorul de matematica ANDREI GHEORGHE - profesorul meu din anii de liceu. Cu deosebita admiratie trebuie sa scriu cateva cuvinte despre cel ce mi-a consolidat pasiunea pentru matematica. Stiu ca atunci cand avea ora de matematica la clasa noastra (am fost numai baieti in clasa!) nu avea pauza, deoarece mergeam la dansul, si pe hol discutam despre probleme de matematica. Mai sunt astfel de profesori astazi? Poate ca da! In anul 1993, l-am intalnit la Balcaniada de informatica ce s-a desfasurat la Constanta, cand era inspector scolar general. In perioada 1996-2000 a fost deputat in Parlamentul Romaniei, la comisia de invatamant. Este si astazi in Comitetul de redactie (membru onorific) al Gazetei Matematice: http://www.rms.unibuc.ro/?q=gmb/comitet_gmb.

... toate acestea s-au intamplat pe tarmul Marii Negre ... (Natalia Serbanescu - Mandra floare de la mare).

... si ... Natalia Serbanescu: "M-am nascut Dobroge-n tine".

2. Campionatul Mondial de Fotbal - Africa 2010
... meciuri frumoase, stil european, sud-american, african ... primele 4 tari mondiale: Olanda, Uruguay, Spania si Germania. Finala Mare: Spania-Olanda (11 iulie). Finala mica: Germania-Uruguay (10 iulie). Premiera: campioana va fi o echipa din Europa ce nu a fost campioana niciodata: Spania ori Olanda. Germania (video) si Uruguay (video) au fost campioane mondiale.
Cred ca ... SPANIA va fi campioana, iar URUGUAY va invinge Germania! (azi, 10 iulie, ora 18,45; peste cateva ore vom sti daca Germania va fi invinsa!).
Germania a invins cu 3-2, dar diferenta a fost data de o minge in bara! Germania a terminat pentru a doua oară consecutiv pe locul al treilea la Cupa Mondială.(Germania de bronz ! www.adevarul.ro).
SPANIA e campioana: 1-0 cu Olanda (www.gandul.info).

3. ... o voce deosebita: ILEANA CONSTANTINESCU - Dunăre, Dunăre (fragment de baladă populară) ... (altfel: Liviu Vasilica si Ansamblul Teleorman - Dunare, Dunare)... si cu imagini ...



— Dunăre, Dunăre,
Drum fără pulbere
Şi fără făgaş,
Inima-mi secaş'!
Văzut, n-ai văzut
Pe-aici n-a trecut,
Nu l-ai cunoscut
Pă Din Constandin?
— Ba io l-am văzut
Şi l-am cunoscut.
Şi l-am aruncat
La ăl paltin nalt,
Nalt şi sprâncenat.
Feţişoara lui
Spuma laptelui,
Ochişorii lui
Două mure negre
Întinse pe pământ
Neatinse de vânt.
Feţişoara lui
Spuma laptelui,
Perişoru' lui
Spicu' grâului,
Mustăcioara lui
Pana corbului;
Căluşoru' lui
Vânăt porumbac
C-o stea albă-n cap,
Frâu' calului
Doi şerpi-mpletiţi
De gură-ncleştiţi.
(sursa: Sergiu S. - http://www.trilulilu.ro)

... Ileana Constantinescu - Recital LIVE 1989 ...
Satul meu gradina draga,
De tine dorul ma leaga
Si ma cheama sa revin,
Pe unde am fost copil ...

No comments: