Ciprian Ceobanu:
- Ca educatori și cercetători în câmpul educației, trebuie să privim spre viitor. Educația trebuie să aducă viitorul în prezent pentru a fi siguri că fiecare zi de „azi” se metamorfozează într-un „mâine” mai promițător. Astfel, în condițiile ofensivei calculatoarelor și a dispozitivelor digitale, în condițiile avansului tehnologic, educația ar trebui să se deschidă deplin către viitor și în locul întrebării: "Ar trebui să utilizăm tehnologia în educație?", accentul ar trebui pus pe întrebarea "Cum ar trebui să folosim tehnologia pentru a îmbunătăți învățarea?"
- Lucrarea „Învățarea în mediul virtual” încearcă să exploreze o realitate care se găsește într-o dinamică ieșită din comun. Temele care se circumscriu domeniului în discuție sunt numeroase. Abordarea de față surprinde doar unele dintre aceste teme, încearcă să le ordoneze într-un tablou coerent. Cele 5 părți ale lucrării grupează 22 de capitole pe coordonatele unor tematici de interes pentru domeniul educațional.
- Progresul tehnologic din domeniul calculatoarelor a influențat puternic domeniul educațional. Realitatea este însă că potențialul acestei tehnologii nu este exploatat cu adevărat eficient. Efectele acestei sub-utilizări pot fi doar intuite fără a putea fi precizate cu certitudine. Cauzele pot fi multiple, de la necunoașterea modalităților de utilizare a ordinatoarelor în educație și probleme tehnice privind conexiunea la Internet, până la o anumită inerție a sistemului care favorizează, încă, o abordare tradițională, considerată a fi clasică, dar care pare să-și fi epuizat resursele inovative care pot să conducă la evoluție și la schimbări în sistemul educațional. Evident însă, dincolo de sisteme este omul, este elevul, cursantul, formabilul, persoana care poate beneficia de pe urma utilizării judicioase a ordinatorului în contexte educaționale.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.