Update: Conferinta aniversara, 29 august 2013: Faculty of Sciences-150 years; Recent, la initiativa prof. dr. George Georgescu, Biblioteca Facultatii de Matematica si Informatica a realizat un stand cu cartile scrise de si despre acad. Grigore C. Moisil (10 ian. 1906-21 mai 1973).
Cu aceasta ocazie, prin amabilitatea domnului Sorin Aurelian Dumitrescu-bibliotecar, am gasit in depozitul bibliotecii cateva caiete ale lui Moisil.
Grigore C. Moisil a explicat rolul matematicii de a dezvolta fantezia, imaginaţia: „Matematica nu înseamnă calcul. Calculul este făcut de maşinile de calcul. Matematicii îi aparţine fantezia, imaginaţia, demonstraţia. Toate au un
caracter pur uman şi nu pot fi făcute decât de oameni. Când vrem să le mecanizăm, demonstraţia se reduce la un calcul, iar fantezia la un şir de întâmplări“.
" ... Gr. C. Moisil student anul III Matematici si student anul II A la Scoala Politehnica Bucuresti 1926"
" ... Gr. C. Moisil: Cursul de Analiza matematica I, Teoria multimilor, 1940-1941, Iasi"
" ...Semnaturi pentru prezenta ... Gr. C. Moisil si Ioan Creanga: Cursul si Seminarul de Calcul diferential si integral, 1940-1941, Iasi"
Mai 2013, etajul I, Biblioteca Facultatii de Matematica si Informatica, Stand de carti: Gr. C. Moisil
Sunday, May 26, 2013
Friday, May 17, 2013
Spiru Haret omagiat de Academia Română
Sesiunea ştiinţifică "Spiru Haret (1851-1912), triumful pedagogiei româneşti".
"Este semnificativ pentru toată istoria poporului român. Spiru Haret este cel care a modificat mentalitatea pedagogică a românilor. Suntem altfel, după Spiru Haret." Ion Negreţ, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti.
Vineri, 17 mai 2013, în Aula Academia Române, sub conducerea acad. Alexandru Surdu, a avut loc Sesiune științifică în memoria reformatorului învățământului românesc. Omul de ştiinţă Spiru Haret (1851-1912) a intrat în istorie ca o personalitate marcantă a științei și culturii românești: academician, matematician, astronom, pedagog și reformator al învățământului, fost ministru al învăţământului. Au fost prezenţi academicieni, profesori, cercetători, studenţi şi un numeros public.
- Spiru Haret este primul roman care a obtinut doctoratul in matematica la Paris, in anul 1878, cu o teza care studia modelul matematic al miscarii corpurilor ceresti, teza care l-a facut imediat celebru in viata stiintifica a lumii: Ph.D. thesis Sur l’invariabilité des grandes axes des orbites planétaires; teza de doctorat: “Despre invariabilitatea axelor mari ale orbitelor planetare”.
- Singurul crater cu nume romanesc de pe Luna a primit numele Haret, în anul 1976, cu prilejul împlinirii a 125 de ani de la naşterea lui Spiru Haret, un crater de pe Luna (29 km in diametru), pe coordonatele: latitudine 59 de grade sud şi longitudine 176 grade vest, în emisfera ce nu se poate vedea de pe Terra (aproape de polul sud al Lunii).
- Grigore C. Moisil învăţase lecţia lui Spiru Haret, despre care a scris în liceu, cu ocazia cuvântării comemorative ţinute la serbarea din 1922 a patronatului Liceului „Spiru Haret“ din Bucureşti (al cărui elev era): „Dacă totuşi vorbesc despre Haret e numai spre a vă evidenţia idealul pe care el l-a urmărit, ideal care trebuie să fie şi idealul nostru al tuturor. Se obişnuieşte a se vedea în opera lui Haret trei direcţii: una a matematicianului, o alta a profesorului, o a treia a reformatorului şcolar. De fapt, idealul lui Haret a fost acelaşi, având drept ţintă supremă cultura românească naţională“.
Numele amfiteatrelor de la Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea din Bucureşti: Spiru Haret (parter); Simion Stoilow (et. I); Dimitrie Pompeiu (et. II); Gheorghe Ţiţeica (et. III); Grigore Moisil (et. II, sala 220).
Ref.:
- http://www.acad.ro/com2013/pag_com13_0517.htm
- http://www.n24plus.ro/stiri-social-economic/sesiune-stiintifica-la-academia-roman-in-memoria-reformatorului-nv-m-ntului-rom-nesc-spiru-haret.html
- http://www.fsispiruharet.ro/cine_a_fost_SpiruHaret.html
"Este semnificativ pentru toată istoria poporului român. Spiru Haret este cel care a modificat mentalitatea pedagogică a românilor. Suntem altfel, după Spiru Haret." Ion Negreţ, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti.
Vineri, 17 mai 2013, în Aula Academia Române, sub conducerea acad. Alexandru Surdu, a avut loc Sesiune științifică în memoria reformatorului învățământului românesc. Omul de ştiinţă Spiru Haret (1851-1912) a intrat în istorie ca o personalitate marcantă a științei și culturii românești: academician, matematician, astronom, pedagog și reformator al învățământului, fost ministru al învăţământului. Au fost prezenţi academicieni, profesori, cercetători, studenţi şi un numeros public.
- Spiru Haret este primul roman care a obtinut doctoratul in matematica la Paris, in anul 1878, cu o teza care studia modelul matematic al miscarii corpurilor ceresti, teza care l-a facut imediat celebru in viata stiintifica a lumii: Ph.D. thesis Sur l’invariabilité des grandes axes des orbites planétaires; teza de doctorat: “Despre invariabilitatea axelor mari ale orbitelor planetare”.
- Singurul crater cu nume romanesc de pe Luna a primit numele Haret, în anul 1976, cu prilejul împlinirii a 125 de ani de la naşterea lui Spiru Haret, un crater de pe Luna (29 km in diametru), pe coordonatele: latitudine 59 de grade sud şi longitudine 176 grade vest, în emisfera ce nu se poate vedea de pe Terra (aproape de polul sud al Lunii).
- Grigore C. Moisil învăţase lecţia lui Spiru Haret, despre care a scris în liceu, cu ocazia cuvântării comemorative ţinute la serbarea din 1922 a patronatului Liceului „Spiru Haret“ din Bucureşti (al cărui elev era): „Dacă totuşi vorbesc despre Haret e numai spre a vă evidenţia idealul pe care el l-a urmărit, ideal care trebuie să fie şi idealul nostru al tuturor. Se obişnuieşte a se vedea în opera lui Haret trei direcţii: una a matematicianului, o alta a profesorului, o a treia a reformatorului şcolar. De fapt, idealul lui Haret a fost acelaşi, având drept ţintă supremă cultura românească naţională“.
Numele amfiteatrelor de la Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea din Bucureşti: Spiru Haret (parter); Simion Stoilow (et. I); Dimitrie Pompeiu (et. II); Gheorghe Ţiţeica (et. III); Grigore Moisil (et. II, sala 220).
Ref.:
- http://www.acad.ro/com2013/pag_com13_0517.htm
- http://www.n24plus.ro/stiri-social-economic/sesiune-stiintifica-la-academia-roman-in-memoria-reformatorului-nv-m-ntului-rom-nesc-spiru-haret.html
- http://www.fsispiruharet.ro/cine_a_fost_SpiruHaret.html
Thursday, May 2, 2013
The Partnership for 21st Century Learning
In a digital world -A Framework for 21st Century Learning
1. The Partnership for 21st Century Skills - http://www.p21.org/;
The Partnership for 21st Century Skills is a national organization that advocates for 21st century readiness for every student. The Partnership for 21st Century Skills has developed a vision for student success in the new global economy.
- This Framework describes the skills, knowledge and expertise students must master to succeed in work and life; it is a blend of content knowledge, specific skills, expertise and literacies. 21st Century Studend Outcomes and Support Systems: The 4Cs (Critical thinking and problem solving, Communication, Collaboration, and Creativity and innovation); The 3Rs.
Source: http://www.p21.org/storage/documents/ (pdf), Washington, DC 20001)
2. ATC21S: Assessment & Teaching of 21s Century Skills - http://atc21s.org/.
In January 2009, Cisco, Intel and Microsoft announced they would join forces to sponsor ATC21S as a collaborative research project to accelerate education reform.
- In a digital world, students must be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.
Source: http://atc21s.org/
1. The Partnership for 21st Century Skills - http://www.p21.org/;
The Partnership for 21st Century Skills is a national organization that advocates for 21st century readiness for every student. The Partnership for 21st Century Skills has developed a vision for student success in the new global economy.
- This Framework describes the skills, knowledge and expertise students must master to succeed in work and life; it is a blend of content knowledge, specific skills, expertise and literacies. 21st Century Studend Outcomes and Support Systems: The 4Cs (Critical thinking and problem solving, Communication, Collaboration, and Creativity and innovation); The 3Rs.
Source: http://www.p21.org/storage/documents/ (pdf), Washington, DC 20001)
2. ATC21S: Assessment & Teaching of 21s Century Skills - http://atc21s.org/.
In January 2009, Cisco, Intel and Microsoft announced they would join forces to sponsor ATC21S as a collaborative research project to accelerate education reform.
- In a digital world, students must be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.be prepared for new technologies and new ways of working. Developing these 21st-century skills in the classroom can transform economies and communities. The success of ATC21S depends on a public and private partnership among governments, educators, academics and industries.
Source: http://atc21s.org/