Motto: Gândirea este evoluția învățării peste timp.
Știm cu toții următoarele?
Democrația se învață atât la nivel individual, cât și la nivelul unei comunități. Învățarea se obține printr-un proces îndelungat prin care în realitate se realizează principiile implementării democrației și prin care membrii comunității obțin acel comportament specific democrației. Pentru membrii comunităţii, acestea devin practici, ca urmare a comportamentului cetăţenilor şi al autorităţilor publice. Doar prin procesul învățării se realizează eliminarea obiceiurilor și mentalităților vechi, contrare principiilor democratice. Democratia înseamnă înainte de toate dezbateri, la nivel local sau la nivel național, apoi selectarea unor soluții pentru rezolvarea problemelor dezbătute, după care urmează prin vot alegerea soluției optime.
Update: Andreea Petruț, Universitatea din București, față în față cu democrația. Totuşi, nimic despre studenţi"
Deși nu era prevăzută în Metodologia de alegeri 2015 aprobată de Senat, la insistențele unui candidat la funcția de rector pentru mandatul 2016-2019, înaintea turului II s-a luat decizia organizării unei dezbateri între cei doi candidați.
A fost înregistrată video și postată pe site-ul universității dezbaterea între candidații la funcția de Rector mandatul 2016-2019, din 14 decembrie 2015.
Dezbaterea a avut loc în Aula Magna de la Facultatea de Drept unde au participat aproximativ 200 de persoane. Candidații pentru funcția de Rector, prof. univ. dr. Mircea Dumitru și prof. univ. dr. Nicoleta Ionac și-au prezentat proiectele de management și au răspuns la întrebări conform unor reguli stabilite anterior. Întrebările au fost trase la sorți din trei urne unde inițial participanții la dezbatere și-au introdus întrebările în urne.
A doua zi a fost postată înregistrarea video a dezbaterii între candidații pentru funcția de Rector. Comunitatea academică a Universității din București își va alege rectorul participând la turul II de alegeri din ziua de 16 decembrie 2015. Menționăm că Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCS) a desemnat observatori la desfașurarea celor două tururi ale alegerilor pentru funcția de Rector: Prof. dr. Alexandru Șonea, Prof. dr. Victor Iliescu, Prof. dr. Călin Ion.
https://youtu.be/7WsJTDym95o
Deși este o premieră la Universitatea din București, în anul 2012 s-a realizat prima dezbatere între candidaţii la funcţia de Rector al Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca ce a avut loc miercuri, 8 februarie 2012, la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării: https://www.youtube.com/watch?v=OUIvr5zKVBo.
Am fost prezent în sală la această dezbatere (l-am rugat pe fiul meu George Vlada să caute o soluție pentru a captura imagini și chiar secvențe din înregistrarea live de la ora 18,00. Trebuie să-i mulțumesc pentru că a găsit programul Sagit). Cu ajutorul fiului meu am postat 52 de minute din dezbatere pe Youtube (nu aveam certitudinea că înregistrarea video a dezbaterii va fi postată pe site-ul universității). Erau 3 urne în care participanții au introdus întrebări. Din cele 4 întrebări pe care le-am introdus în cele 3 urne, au fost extrase două.
1. La nivelul facultăților NU există un cadru de organizare a unor DEZBATERI ANUALE pentru identificarea unor soluții privind îmbunătățirea, atât a activităților didactice, cât și a activităților de cercetare. Sunteți de acord cu instituirea unor astfel de dezbateri anuale în cadrul unor adunări generale ale cadrelor didactice?
La acestă întrebare a răspuns prof. Nicoleta Ionac.
2. Ce măsuri și acțiuni ar trebui întreprinse la nivelul facultăților și universității pentru îmbunătățirea activităților didactice și de cercetare ca urmare a INIȚIATIVELOR cadrelor didactice și studenților?
La acestă întrebare au răspuns ambii candidați.
Următoarele întrebări pe care le-am introdus în urne nu au fost extrase.
3. Ce măsuri și acțiuni ar trebui întreprinse atât la nivelul facultăților, cât și la nivelul universității, pentru a crește ÎNCREDEREA cadrelor didactice și studenților în persoanele care au funcții de conducere?
4. Conform Cartei Universității din București aprobată în anul 20111, la art. 8 lit. l), toate facultățile trebuie să aibă Regulament de organizare și funcționare. Multe facultăți NU au elaborat un astfel de regulament. Ce măsuri și acțiuni trebuie luate pentru ca toate facultățile universității să aibă acest regulament?
Detalii: http://infoub.unibuc.ro/index.php/stiri/alegeri-2015 | YouTube | HotNews.